hopplöst onödig tid

jaha, då sitter man i skolan nudå. jag har håtimme som förövrigt har blivit en stor vana det här året för mig, typiskt att jag valde den där miljöinriktningen kan jag känna ibland.. men det är värt det, jag skulle aldrig orka plugga som dom andra stackarna i min klass behöver. jag får mer fritid tänkte jag, men jag har kommit fram till att jag nog faktiskt inte får det, det är nog tvärtom istället, tyvärr. detta beror på att jag slutar halv 6 TRE gånger i veckan, och min tidigaste dag är 3, medans vissa lyxostar i min klass har sin senaste dag till 3, fuck!
lite onödig fakta om vad jag som naturare har jag ägnat mig åt på håltimmen är att räkna ut hur många timmar jag slösar bort i skolan på att bara sitta och inte göra ett smack. alltså på mina håltimmar, för trots att man borde plugga på dom så har man aldrig orken, man tänker "äh, jag gör det hemma istället, nu kan jag spela för jag var så duktig på lektionen" (och inte fan pluggar man när man kommer hem 6- halv7 för då är man så slut och är nöjd över att man klarade en så lång & slitsam dag i skolan). men iaf, jag kom fram till att jag har 11,4 TIMMAR i veckan där jag sitter  i skolan och inte gör ett smack. okej, jag kanske äter 2,5av dom timmarna.. sen blir det att jag sitter och bara väntar på att ha lektion i cirkus9 timmar varje vecka om jag inte får tag i någon vän som vill fördriva tiden, vilket brukar fungera i cirkus 4timmar i veckan samanlagt kanske. det är sjukt. förstå vad jag kunde göra de timmarna om jag kunde skjuta upp alla lektioner och slippa hålisarna!? fuck hålisar säger jag! finns bättre sätt att slösa sin tid på, speciellt eftersom man ska försöka leva livet som om varje minut var ens sista, men hur kan man det om man är fast i skolan för att vänta på lektioner som man egentligen inte vill ha? skola = frihet

rip mitt liv, jag kommer få men för livet. puss♥

Kommentarer
Postat av: robert s!

naw gumman:( saknar dig massor <3333

2008-09-08 @ 16:07:56
URL: http://saarela.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0