stress


jag blir galen på skolan. fullkomligt helt totalt galen. deprimerad också.. fan vad är den bra för? överallt står det om hur mer och mer stressade vi människor blir. stress leder till många negativa saker, bland annat till att några celler i hjärnan slutar produceras.. så varför, varför i H-vetet ska skolan hålla på och stressa oss hela tiden? ditt&datt ska vara inlämnat precis den sekunden, annars får ni ig, du ska vara på den sidan, annars är du efter alla andra och kommer inte förstå något. du ska göra det,det & det. men vart fan tog livet vägen? blir totalt galen, jag lovar! trots att jag sitter och småskratttar när jag skriver det, för alla som känner mig vet att jag oftast inte kan bli sur, utan jag mer flinar och försöker se allvarlig ut(?), så är jag irriterad nu faktiskt! men tillbaka till ämnet, STRESS förstör människor! människor får psykiska sammanbrott av stress, så varför gör skolorna att eleverna idag känner sig så oerhört stressade hela tiden? när lärare låser ut elever i 20minuter när dem har genomgång för att de kommer 2minuter försent. de är försenade för att de har haft lunch, kanske missat en buss & behövde verkligen springa för livet, bara för att komma fram till en låst dörr? eller för att personen istället för att komma i tid utan böcker & papper, väljer att springa och hämta sakerna, försöker att göra det på 2 minuter men sen kommer försent & därför förlorar en hel genomgång? det är dålig stil tycker jag.. dålig stil av lärarna. visst, jag förstår dem till viss mån, självklart måste det vara oerhört frustrerande om folk kommer inspringandes när de ha genomgångar.. men kan dem inte vänta med att ha genomgångarna 5-10minuter in i lektionen och alltså vänta 5-10minuter med att låsa dörren? för det är inte senare än så de flesta kommer.. sen är det dethär med lärare som sätter frånvaro fast man är på lektionerna? nu är det ju fixat & klart, men det är irriterande att få skolk för lektioner man egentligen var med på? det förstår nog vem som helst.. fan vad jag längtar till studenten säger jag bara! life, here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0