lucky me

jag blir lite halvt sådär hel-tokig.
åkte hem till min kära mor igår efter träningen(som inte var alls så rolig som jag hoppats på. den var inte hård för 5öre). där blev jag glatt överraskad av en rabatt på hm som jag intjänat för det jag handlat för där. tack! sen gick jag igenom höst/vinter katalogen och bestämde mig för att beställa lite grejer. tack till mamma som ska köpa jacka åt mig.<3 
en ganska stor anledning till att jag åkte till madre just igår var för jag hade hopp om att kunna använda min kära dator eftersom den hos padre är sönder som ni vet... men icke! då funkar inte internet och jag blir galen. det är nämligen en kär bekant till mig som ganska nyligen fixade den efter att ha varit ur system hela sommaren. jävla skit säger jag. och bajs och allt annat omoget.
inte nog med det så spillde jag ut socker över hela köket, hamnade inte i säng förns efter 12snåret (skulle upp redan vid 6 eftersom jag skulle ta bussen 7.35).. men värst av allt är att jag vaknade ca 4.30 av att det klickade i mitt rum. jag trodde att katten låg och slickade på något, så jag slog i väggen i hopp om att få henne att sluta(a). det slutade inte låta, och för ett ögonblick blev jag rädd att jag hade något obehagligt djur under min säng (för det var där det lät) som kanske en stor ödla eller likande. ärligt, jag var rädd för det:/ det fortsätter och låta och jag bara måste kolla vad det är, med en blandning av skräck och trötthet tänder jag den otroligt ljusa lampan & drar ut sängen... då ser jag det, vatten(?) jag märker att det droppar från taket/något rör. vet inte vad det var. jag springer iaf och hämtar handdukar och riggar upp värsta avancerade "ej droppljud som stör min sömn" med massa handdukar hängandes från taket i snören och handdukar i sängen. nöjd som jag blir går jag och lägger mig. klockan är nu lite över 5.. det dröjer inte länge innan handduken som hänger från taget blir genomblöt och droppar ner och gör ljud av sig. fan! då kommer jag på en ännu smartare idé! jag ställer ett glas i sängen på handduken som får ta emot vattnet. trot eller ej så löser sig problemet där, och jag kan äntligen somna om. när jag vaknar av att klockan ringer kl 6 säger jag till min låtsaspappa vad som hänt under natten och han säger att jag borde gått in till dom direkt.. orka! tydligen har våran kyl cp:at sig med kolsyremaskinen och det var vatten i hela köket.. trevlig natt.. not. rip mig.

Kommentarer
Postat av: robert s!

bara bekant..?

2008-09-18 @ 12:14:33
URL: http://saarela.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0