ALKOHOLENS BETYDELSE

en nära bekant till mig har fått mig att ställa en fråga till mig själv gång på gång under flera års tid, så nu ställer jag den här.. är att dricka alkohol allt i livet? är det det ända sättet att vara lycklig, att ha roligt?

för den här personen verkar det nästan så. en helg utan alkohol finns inte, eller jag borde säga fanns. precis, personen får inte dricka alkohol längre. kroppen sa ifrån. det är därför jag ställer den här frågan just nu, varför är han deprimerad nu? han som egentligen kände press av att behöva dricka, för det var då grabbarna ville ses? är alkohol verkligen allting i en 17-20årings liv? borde vi inte kunna ses och umgås utan giftet? vänner ställer väl upp i vått och torrt? jag vet att han har gett upp det mesta för sina vänner, frågan är bara om de är villiga att göra detsamma för honom nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0