NU FUNGERAR MOBILEN!

i fredags märkte nog de flesta att min röst försvann titt som tätt, underlig känsla och jag tänkte precis "nej, inte sjuk igen". men det är precis det som hände, typiskt mig...

lördagen vaknade jag av mardrömmar (vilket alltid händer när jag är sjuk) halsen värkte, men det är nästan vardag för mig så det sket jag i såklart. på förmiddagen började jag hosta, men gick såklart ändå till jobbet. för er som inte vet det, måste man använda en hög röst och springa runt en massa när man är simskolelärare, och det gjorde jag såklart.. ni kan tänka er vad som händer va? självklart hjälper inte detta mig med hostandet, som bara blir värre. Twiligt filmen sågs med alla och inga, jag hostade högt och skämdes under hela filmen, alla trodde nog att jag var en smitto-spridare.

sedan vaknade jag upp inatt och hostade, hade svårt att andas och med en höög feber. så att sova var inte en stor möjlighet. efter nattens alla mardrömmar (då förstod jag att jag började bli sjuk) med uppvaknade av skrik, gick min älskling och gjorde iordning panodil-te, underbara, underbara du! hela dagen låg jag i sängen, svettades och frös om vartannat. min babe tog hand om mig på det bästa sättet. nu är jag hemma, febrig och ja allt som jag sa ovan. och inget hjälper, känner mig rastlös. kan inte se på film eftersom rösterna tjuter i mitt huvud och jag får ondare, jag kan inte umgås med familjen, då blir de smittade.. bah.

nu menar jag inte att jag vill ha sympati och att ni ska känna att det är synd om mig, utan jag vill bara att man ska njuta av att vara frisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0