JÄTTE ONÖDIGT.

min katt är ju som sagt på gränsen till att bli ordentlig ungdom, könsmogen..
när katter blir könsmogna springer de runt och skriker nästan non-stop, och därför längtar jag INTE till den dagen. visst, vår katt kan "prata" och "ropa" på oss, men om hon skulle göra det utan att man skulle kunna få stopp på henne skulle vi bli tokiga.. därör ska hon opereras, och detta ska helst göras innan hon går in i själva "skrik" stadiet, annars måste hon börja med p-piller. om det sker måste även operationen skjutas upp.

så varje gång tissla börja "skrika" så stannar jag upp. blir lika orolig varje gång, ska hon kunna sluta? detta hände precis nu, och denna gång höll skriket längre än någonsin förut.  hon liksom pratade med sig själv.. men nu har hon slutat och jag kan pusta ut och fortsätta plugga.

och nej, hon ska inte opereras endast för att hon inte ska skrika, det går över efter några dagar men kan komma tillbaka. men även för att hon ska bli lugnare och för att katter som inte är tänkta för att avla, helst ska kastreras.

sådär, nu fick ni lite information om katter haha. väldigt tråkigt inlägg tycker nog de flesta, men många undrar varför hon ska opereras och tänkte svara på det här.

tissla för några veckor sedan, hon har vuxit massa sen dess!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0